streda 6. novembra 2013

Včera som

sa konečne dokopala k tomu, aby som trochu upravila tú bielu "vázu" s jesennými sušienkami. Mala som zbytkovú svetlohnedú. Bola namiešavanú pri príležitosti maľovania jednej skladačky na akciu pod názvom VRAH.
Nieee, nemajte strach, nevraždí sa tam. Celé znenie je: Velká říjnová akční hra s podtitulom vrah vašich nohou i mozků. Jedná sa dvojdenný pochod, kde týmy (je to pre mládež od 14 rokov a dospelých) riešia šifry, hľadajú stanovištia a na niektorých obslužných plnia aktivity. A práve na jednu aktivitu som robila veľkú skladačku, ktorú som však odfotiť nestihla v tom zmätku, aby som to stihla včas. (Nebudeme si nič nahovárať, robila som to na poslednú chvíľu. :D) Je to jedna z príma akcií, ktorú už niekoľko rokov usporadúva Statek, o. s.. Keby to niekoho zaujalo, určite sa mrknite na stránky, vo fotogalérii sú fotky nielen z tohtoročnej hry, ale aj z iných akcií a predošlých rokov.

No a takto vyzerá môj maľovací pokus:

Nechcelo sa mi babrať s olepovaním jednotlivých pruhov, tak je to také trochu strapaté a to špinavé okno si nevšímajte. :D Ešte naň nedozrel čas. :)

A ešte som sa nakopla a začala vyrábať darček pre malého synovca - sluchové pexeso zo zápalkových škatuliek. Inšpirovala som sa tu. Kindervajíčka však už nie sú to, čo bývali (a kupovať nám dvom hromadu kinderiek ??? :D) a tak som sa rozhodla, že zápalková škatuľka bude lepšia. Tým, že je plochá, ju môžem využiť aj na klasické obrázkové pexeso, keby to sluchové nezaujalo. "Plnky" už mám premyslené, lebo pexeso bol ďalší adept na vyššie spomínanú hru, nestihlo sa však už do nej zaradiť. Možno na rok. Ja mám však teraz o trochu času naviac, lebo premýšľanie odpadá. Musím iba vymyslieť, ako zabrániť vypadávaniu maku. :D Niečo mi už napadlo, a tak uvidím, či to bude funkčné.
Do konca mám ešte ďaleko. Zatiaľ mám krabičiek na 10 párov. To mi príde málo. Snáď zoženiem ešte rovnaké krabičky.

Začala som už robiť darček do vianočnej výmeny, ale z pochopiteľných dôvodov ho ukazovať ešte nebudem. Akurát som si trochu zavarila, lebo keď to manžel zbadal, ta sa pýtal, či budeme mať aj my také. :D No...ta asi budeme musieť, keď ho to tak zaujalo. :) Dokonca si sťažoval, že škoda, že nemáme nejakú poličku, aby sa to tam dalo vystaviť. Skoro som vyvalila oči. Úplne ma prekvapil, že je ochotný mať také "prachchytajúcezbytočnosti". :)) Zatiaľ to však nehrozí. Ešte stále sme v núdzovom režime a asi dlho ešte budeme. Betónová podlaha začala nejako podivne vibrovať, napriek tomu, že je nová. Síce leží na trámovom strope, ale...to by snáď vŕzgala už od začiatku, nie? No, snáď s tým nebude vážny problém a nepretiahne sa dokončenie kuchyne o ďalší mesiac a pol. Som náramne zvedavá, či budeme mať do vianoc hotovo!

Napriek našej neexistujúcej kuchyni mám k dispozícii plne fuknčnú dolu o svokry. A tam som dnes ukuchtila toto:
Zloženie: olej a maslo, malá cibuľka, voda, 1 karfiol, soľ, 2 mrkve, 1 zemiak, 4 strúčiky cesnaku, 1 rapík zeleru,  majoránka, muškátový kvet, bujón (bylinkový s oliv.olejom)/"vegeta" a ocot na dochutenie, 2x smotana na varenie, hladká múka
Pôvodne som mala namyslený úplne iný obed, ale muž (ktorý nie je doma) ma sprdol, že v chladničke mám smotany, ta nech ich spotrebujem. :D Tak som sa snažila nájsť nejaký recept na nete, ale napokon som si uvarila po svojom. PC ostal aj tak na poschodí a nebudem ho prenášať ani behať hore dolu.
Kupodivu som to uvarila rýchlo. Ja! Slimák všeobecný a nemotorný. :D
Najprv som trochu obvarila karfiol v slanej vode. V druhom hrnci som na troške olivového oleja opražila cibuľku, pridala potom ešte trochu masla a jeden na kocky nakrájaný zemiak a rapík zeleru, dve nastrúhané mrkve a prelisovaný cesnak s majoránkou a muškátovým kvetom (orech som nenašla) a pražila až kým neprihorelo. :D Potom som do toho zliala vodu z karfiolu, pridala kocku bujónu a nechala variť. Nie však dostatočne dlho, lebo celer bol ešte furt taký nejak chrumkavý. Ale...bola som už hladná. Tak som tam trošku vyčrpla octu, rozmiešala v jednej smotane múku a priliala. Na múku nemám odhad, takže som musela ešte rozrábať vo vode. Potom som tam dala druhú smotanu a vsypala karfiol. Mala som chuť ešte na trošku kyslejšie, ale bála som sa, že sa mi uleje a bude prekyselená. Tak som už len pridala trošíčku vegety a chvíľku povarila. Nad tuhým zelerom som prižmúrila oko a naložila na tanier. Fajné to bolo, problém polievok je obvykle ale ten, že pretečú žalúdkom a ja som zase hladná! Takže idem dačo ešte pod zub pohľadať. :)



4 komentáre:

  1. O sluchovém pexesu slyším poprvé, dobrý nápad:-))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ono, niektorí to možno skôr poznajú pod názvom pexeso pre uši. Som zvedavá, ako na pexeso zareaguje synovec. Či ho to bude baviť.

      Odstrániť
  2. Ahoj Majo, to sluchove pexeso me take zaujalo, mozna prekvapim vnoucka, diky za inspiraci! Vazu jsi upravila velmi pekne,v barvach podzimu se pekne vyjima. No a nakonec jeste musim pochvalit polevku, zavonela az sem :)) Zdravim, Monika.

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za návštevu, milé slovo a prajem príjemný čas. :)