štvrtok 7. novembra 2013

Geniálne !!!

Ono to funguje.

Musím sa priznať, bola som voči tomu skeptická a pristupovala som k tipu s predsudkami, že ľudia často preháňajú.
A o čo ide? Ako som už písala, máme v obývačke krb. Je to síce krbová vložka s teplovodným výmenníkom, ale to je príliš dlhý názov, tak...prvé tri písmenká stačia. :) No, a buď máme zlé drevo (vraj ihličnany nie sú dobré), alebo je vlhké (schlo síce 80 rokov pod deravou strechou :) ), alebo nevieme páliť (kdesi som čítala, že sa sklo samo čistí, ak je teplota 140-240°C ... hm), alebo čo, ale máme po každom horení začadené sklo. A keďže zakaždým sa mi to čistiť nechce, špiny pribúda, až napokon cez sklo nevidieť (oheň to nejako presvieti, ale keď je "tma", tak dovnútra nevidieť už po dvoch podpáleniach - čo možno nie je na škodu, pretože ani vnútri to nevyzerá lákavo :D).
Dala som sa teda do gúglenia, čím to vyčistiť. A viackrát som sa stretla s tým, že to ide aj bez chémie. Stačí k tomu mokrý obrúsok a ... POPOL. Vyskúšala som to a je to super. :D Popola bude furt dostatok, takže černota na skle sa bude dobre likvidovať. Možno sme to nemali až v takom hroznom stave, takže to šlo bez problémov dolu, ale každopádne to funguje. Ocot s vodou nezabral. Nemám síce fotodôkaz pred a po, ale čo už so mnou.
Vedela som, že kedysi sa hrnce drhli obyčajným pieskom a na záhrade je malá kôpka. Bála som sa však, že sklo bude nielen čisté, ale aj poškriabané, takže som rada, že som našla popolovú obmenu čistenia. Ktovie, skúsim s tým vydrhnúť niekedy aj pripálený hrniec. :D (Keď bude niekedy kuchyňa.) A najlepšie na tom je, že to nelezie do peňaženky a nemusím pri čistení dýchať hnusné smrady.

No! A ešte ukážem jeden nachystaný vianočný darček, ktorý vznikol už počas tvorenia do kvetinovej výmeny.

Manžel mi zachránil od vyhodenia (!!!) tento obal. Začudovala som sa veruže, pretože nie je zberací typ. Ale vraj si povedal, že ja by som ju určite chcela. A čudovala som sa vlastne dvakrát, pretože ju vyhodila svokra, ktorá by skladovala všetko. :)

Výborne sa hodí na sušení bylinky. Jednu máme plnú medovky, druhú nechtíka. A tak som si povedala, že tretiu skúsim polepiť nejakou servítkou a darujem ju krstnej. Snáď sa jej bude páčiť a hodiť na niečo.
Takto vyzerala servítka. Spotrebovala som z nej skoro všetko. A kopec ďalších servítok mi ostalo.
A tu je hotová v prestrojení. Už len premyslieť, čo do nej. :)
A takto vyzerá hotový produkt.
Čo sa týka MIX ITu...dostali sme minulé vianoce od švagra každý jednu dózu. Dve boli tie modré s jedným druhom müsli, jedna (moja) bola iná, v ktorej bolo na ochutnávku 5 rôznych balíčkov. Musím povedať, že som si pochutila. Každá zmes bola niečím zvláštna a zaujímavo skombinovaná. Ani som sa nepýtala, či to švagor "namiešal sám", alebo to mali v ponuke. Odpoveď: "to Ježíšek" poznám vopred. :D Len v jednom balíčku sa ocitlo pár orieškov, ktoré boli trochu zatuchnuté. Trošíčku to skazilo dojem, ale tomu sa dá asi pri výrobe ťažko vyhnúť. Nie všetko je viditeľné vizuálne. Celkový dojem bol však dobrý, chutný a preto, kto má rád müsli, odporúčam. Nielen ako tip na vianočný darček. :)

Majte pekný deň.

4 komentáre:

  1. Týýý jo... popel a ubrousek??? To zkusím:-))) Taky máme věčně očouzené sklo a manža to čistí nějakou smradlavou chemií:-))
    Jo a ta dóza je supr:-)
    Ajka

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Hej, mňa to tiež dostalo, že stačí vlhká vreckovka a popol. Rozhodne to skúste. Možno to bude trvať o niečo dlhšie ako s agresívnou chémiou, (môj odhad) ale rozhodne sa mi to zdá lepší spôsob.

      Odstrániť
  2. Krásná krabička, byla by škoda ji vyhodit!

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za návštevu, milé slovo a prajem príjemný čas. :)