sobota 23. marca 2013

Zbierka odstraňovačov suchosti

Nie som nejakou vášnivou užívateľkou kozmetiky, ba by sa dalo povedať, že jej vôbec nehodlujem. Rôzne maľovátka, čistiace mlieká/vody/olejčeky, a janeviemčoeštevšetkoexistuje sú dokonca pre mňa španielska dedina - čo a ako použiť, aby som sa nezmasakrovala pred odchodom na ulicu,... na to nemám ráno čas pred odchodom do práce, takže na prvú a poslednú úpravu mi bohato stačí hrebeň, aby som nešla medzi ľudí strapatá. :D

No ale, nakoľko mám problémy s pokožkou (extrémne suchá a ekzematická), prebývajú u mňa po poličkách, kabelkách a batohoch výrobky, ktoré majú za úlohu uľahčovať život tým, že zamedzia svrbeniu, čím následne zabránia tomu, aby som sa doškrabala do krve. A keďže som včera vyhrabala z malej kabelky tri krémy na ruky, rozhodla som sa ich zozbierať zo všetkých možných kútov a zistiť, koľko ich je a ktoré majú najvyšší čas, aby boli spotrebované. Zistila som, že sa u mňa v tejto chvíli ocitlo nadmerné množstvo rôznych krémov (- z môjho pohľadu..viem, že u niekoho sa ich môže nájsť aj viac). Niektoré som dostala, niektoré som si kúpila. Poväčšinou ich niekde založím a potom neviem nájsť, a keďže povrch môjho tela často žobre o pozornosť, v obchode pribalím častokrát nejaký krém či telové mlieko do zásoby. A potom sa zabudnutý a stratený krém nájde a ja ich nestíham užívať, napriek tomu, že by som mohla uľahčiť svojej pokožke s púštnym vzorom (obvykle si však nespomeniem alebo to odkladám do zabudnutia). Takže sa mi hromadia a hromadia a hromadia...

Zbierku momentálne stráži staronová ovca - tá k nám prišla z rozlúčkovej párty spojenej s rozpredajom nadbytočných vecí a nebola jediná: aranžmá je fotené na posteli získanej z tej istej akcie. :)

Minule som ale na tom bola tak zle (moja tvár vyzerala ako červený dalmatín), že som šla ku kožnej doktorke. Tak trochu zabitý čas. Pretože kým som prišla na objednaný termín, môj dalmatínovský vzhľad vymizol a len skúsené oko našlo, kde všade som mala červené suché fľaky po tvári. (To potom býva nadľudský výkon presvedčiť niekoho o mojich problémoch, keď sa ekzém zľakne návštevy doktora - a to sa už stalo pravidlom, že problémy vymiznú približne deň pred termínom.) Nu, a táto doktorka na mňa letmo pozrela a chcela vedieť čo a ako (ja som mala dojem, že prehliadka nebola dostatočná, ale posudzovať to nemôžem, asi to už má v oku). A po mojich výlevoch a popisoch toho, čím som si uľahčovala situáciu do návštevy, sa ma snažila presvedčiť o tom, že ako alergik a ekzematik v jednej osobe by som vonkoncom nemala používať krémy a mastičky s rastlinnými výťažkami, nakoľko to dráždi. Najmä keď som jej povedala, že som sa svoje problémy snažila zmierniť nechtíkovou masťou. To sa za hlavu chytila (obrazne povedané), že nechtík DRÁŽDI, že to nemôžem. Že NEMÁM používať žiadne také krémy, ani parfumované, že by som mala používať iba nejaké extra špeciálne z lekárne (ktoré bývajú aj extra drahé a míňajú sa extra rýchlo, lebo majú extra malé balenie - pozn. aut.) !!! Ako sa s ňou mám hádať, keď ona má na také tvrdenia papier?
Avšak zo svojich vlastných skúseností vidím, že papier nie je všetko. (Chce to totiž prax a odkukávanie od druhých. :D) A tak si svoje bylinkovomrkvovoparfémované krémy nechám a minimálne ich spotrebujem. Veď keď si moja koža na to nesťažuje, tak čo s nimi? Zdajú sa mi vhodnejšie ako nejaké kortikoidné masti, ktoré síce zaberajú báječne, ale ... ako vyštudovaný chemik mám k chémii odpor :D a neviem prečo, ale najmä k liekom.
A po ďalšie, keď som bola u praktičky na kontrole, tak sa debata stočila aj na kožné problémy a sama doktorka sa posťažovala na ich rodinné ekzematické starosti - ako jeden člen rodiny môže arnikové maste, ale neznáša nechtík a druhý môže nechtík, no neznáša arniku a harmanček, a ten tretí samozrejme môže iba harmanček. :D Neviem, aká je znášanlivosť medzi lekármi rôznych oborov, tak som to svojej kožiarke radšej ani nespomínala. Očividne má svoje predstavy a ešte by mohla nadobudnúť dojem, že sa ju snažím poučovať. Ja, laik - dermatologicky nevzdelaný.

Viac už tuším nemám čo dodať na tému pokožka a jej problémy (asi našťastie). Zaujímalo by ma však, ako podobné problémy riešia iní. Prijímam tipy.

Nakoľko sa dni začnú postupne otepľovať a my tým pádom začneme zhadzovať nadbytočné zimné vrstvy, prajem všetkým hebkú pokožku!!! :)

2 komentáre:

  1. Maji, našla jsem tu ještě tenhle starší článek a tak píšu, co vím. Bylinkové krémy miluji a nedám na ně dopustit, ale je bohužel pravda, že někdy moc nepomáhají. Máme tyhle potíže v celé rodině a hodně se osvědčilo jen pár věcí:

    kortikoidy - nic naplat, než se dlouhodobě trápit s vyrážkou, na kratší čas je nasadím, oni vyléčí a pak se snažím udržovat bez nich

    mast Lipobase - výborná na promazávání, nechávám si ji napsat na recept, ať trochu ušetřím (napíše mi ji kožní i praktická dr.)

    úplně obyčejná vazelína - samozřejmě ne ta do motorů, ale dermatologická, je hodně mastná, ale bez barviv a vůní. Někdy jí najdu v obchoďáku a měla by být i normálně v lékárně snad i celkem levná

    a poslední - koupele v odvazu z ovesných vloček - rozvařit ve vodě, až se udělá sliz, ten přecedit do vany a rozmíchat

    Nejspíš to znáš, ale třeba se něco z toho bude hodit. Pa

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ooo, dík za nové rady vhodné pokusov. Poznám z toho iba kortikoidy. Tým sa však snažím vyhýbať, pokiaľ to ide aspoň trochu. Náramne dobrý bol Elocom.
    Momentálne mám Skin Cap krém, ale keď ho miniem, asi vyskúšam aj tú masť Lipobase. Len neviem, kedy miniem všetky tie krémy, čo som tu ukázala. :D Ja nie som veľmi mazací typ. Až keď je fakt sucho sucho, tak sa zdohadnem, že by pomohla nejaká mastička/krém.
    A keď budeme mať vaňu, tak skúsim aj romantickú kúpeľ v ovsených vločkách. :D
    Ahoj

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za návštevu, milé slovo a prajem príjemný čas. :)