sobota 29. marca 2014

Výbuch

v kuchyni.

Dnes som muža obedom nepotešila. Dokonca sa vyjadril, že toto jedlo nemusím zaraďovať do jedálničku. :))) Tak dobre no. Vraj je to bez chuti. No, mne to celkom chutilo. Ale to bol až druhý výbuch. Ten hlavný sa konal už pri príprave. V recepise sa o baklažáne písalo: "v celku upečete buď v troubě (pod grilem), na plynovém hořáku nebo na plotýnce" - no tak som ho strčila do trúby s malým podozrením, že sa niečo stane. Už som totiž raz celý baklažán v trúbe piekla a vtedy výslovne písali, že ho treba párkrát prepichnúť, aby nenarobil v rúre paseku. No, ale tuto nič také nepísali, ta som si vravela, bude to OK. Hih. Nebolo. Zrazu taká rana! Aj kútik môjho oka zaznamenal nejaký pohyb dvierok a nemohli byť pootvorené počas samotného aktu pečenia, pretože to samé nevedia a treba im v tom pomáhať. Takže explózia so všetkým, čo k nej patrí - aj s tlakovou vlnou. :D
Neviem, či som nemala pred fotkou napísať "nie pre slabé žalúdky" :D
Našťastie bol baklažán natoľko zhovievavý, že svoj útok na moju rúru naplánoval iba výstražný, aby som sa poučila do budúcna. Rozprskol sa len trochu, na boku a odnieslo si to len zopár miest. Ooo, vďaka Ti, som poučená až dokým mi skleróza dočista nezastrie rozum! Mala som šťastie. Každopádne, baklažán nebol hotový, tak som sa ho snažila dokončiť na panvičke, ale...myslím, že už to nebolo to pravé orechové. Som to trochu odflákla, lebo panvičku som potrebovala na zvyšnú zeleninu. A čakala som, že každú chvíľu nabehne muž-pracant, s tým, kedy bude obed. Zdá sa však, že bol z mojej strany dobrý ťah ponúknuť mu kúsok koláča a banánový koktejl. :))) Vydržal celé moje varenie bez obsmŕdania v kuchyni, kedy to už bude...blbé je, že mu potom napokon ani nechutilo. :D Vraj si to môžem variť v utorky. (Nie je doma. :D) Tak teda ok. Ale kvôli sebe v troch hrncoch ozaj neplánujem vyvárať. :D

A aby sme mali veselšie, na záhrade nám vykvitli narcisy a pozerala som, že už aj tulipány sa vyťahujú zo zeme. Chudáci naši, každým rokom majú dlhšiu a dlhšiu cestu spod hlbín zeme. A našla som aj nejaké hyacinty. A celkovo to začína byť farebné.










A dnes na raňajky som mala jogurt (recept tu) - hotový bol už od stredy, ale nejako na neho nebol čas. Reparátny pokus. A aj dosť hustý bol. Myslím, že mu pomohlo najmä to, že pridávaný jogurt nebol po záruke týždeň ako minule :D (dokonca nebol podľa etikety vôbec po záruke! :D) a že som fľaše najprv dala do rúry na necelých 50°C (asi na hoďku, dve) a až na noc som ich zabalila do deky a ovčieho kožúšku, kam som strčila ešte fľašu s teplou vodou.

A ja sa lúčim. Psychicky sa pripravujem na veľké upratovanie. Prach z brúsenia schodov sa totiž vplížil všade a neostáva mi asi nič iné, iba ako to vziať celé z gruntu. No...neteším sa. Už mám toho nekonečného upratovania stavebného bordelu vcelku po krk. :D Zišiel by sa nejaký magnet na prach!!!



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za návštevu, milé slovo a prajem príjemný čas. :)