streda 12. februára 2014

Moje pekárske

experimenty pokračujú.

Keď už je ten týždeň manželstva a v piatok sv. Valentína, povedala som si, urobím nejaké prekvapko. A keďže máme doma načaté víno, z príležitosti neslávnej sviečkovej a ktoré muž nestihol vypiť, chcela som ho nejako upotrebiť. Našla som na nete vínové pečivo a spomenula si, že nejaký recept mám aj v kuchárskej knižke po mame. A veruže. Jediná odchýlka bola tá, že tam mám iba 4 lyžice vína, nie 7. Tak som pridala najprv tie štyri a zdalo sa mi to dobré. Dokonca na nete písali, že sa môže použiť aj červené, ktoré cesto zafarbí. No super, ideálne! 
300g hladkej múky, 250g Hery a 4 lyžice červeného vína. Nechala som cesto postáť v chlade a pustila sa do toho. Nemám srdiečkovú vykrajovačku, ale to je snáď jedno. Povedala som si, že časť cesta urobím na slano a časť na sladko. Na slano som použila syr, papriku, bylinkovú soľ a kmín. Na sladko vanilkáč s práškačom. A výsledok?


Musím povedať, že nič extra. Syrovú chuť som necítila, paprika to len ofarbila, a to isté aj s kmínom a bylinkovou soľou. Neviem, či som toho dala málo alebo čo. Ale bola som sprvu rozhodnutá, že sladkého máme v skrinke dosť, takže urobím len slané keksíky. No po ochutnávkach (zjedla som celý plech, aby som sa uistila, že ozaj tie sušienky nemajú chuť po ingrediencii ochucovacej :D ) som si povedala, že skúsim aj sladkú verziu. Veď cukor to zachráni.
No heeeej. Zachráni. Ale zhoretosť nie. Teda, niežeby to zhorelo na uhoľ. Ale pieklo sa to dlhšie ako malo a poznať to na chuti. No čo už. Telefonovala som. S manželom. :D Až som ho musela zrušiť, že potrebujem končiť. Obalila som ich v cukre, ale...nie, nezachránil to. Ani druhú várku, ktorú som vybrala včas. :D
Spomenula som si na vianočné linecké, ako som vykrajovala pidisrdiečko. Tak aspoň trochu valentínsky. :D
A ani po estetickej stránke ma to pečivo nezaujalo. Napriek snahe vyvaľkať všetko na jednu hrúbku, mi každý kúsok inak vyskočil. Z jedného bola placka, druhý sa nafúkol ako balón, z iného zas vznikla nejaká pahorkatina. Nie, nie, do knihy som si zapísala, že nič moc a opakovať to nebudem. :D

A dnes pečiem zo zvyšku droždia chlieb. Lebo do pečeného knedlíka som v sobotu potrebovala len polovičku, no tak aby sa nepokazil. Nerada vyhadzujem, lenže občas zabudnem, že mi niečo ostalo. Aj víno mi ešte ostalo...tak som ho šupla do chleba. :))) Ja nepijem a mužík nie je doma. Som zvedavá, čo sa stane.
Prikladám ešte recept na ten pečený knedlík:
Suroviny: 20g droždia, 250ml vlažného mlieka, kocka cukru na kvások, 1 vajce + 1 zĺtok, 60g rozpusteného masla, štipka soli.
Postup: Rozdrobiť droždie do časti mlieka s cukrom (ja som kocku nemala, nasypala som trochu trstinového) a nechať na teplom mieste vzísť kvások. Potom ho spracovať s ostatnými surovinami na vláčne cesto a nechajte asi 50 minút vykysnúť na dvojnásobný objem. Medzitým predhriať rúru na 180°C. Cesto rozdeliť na dve polovice, každú rozváľať, stočiť ako závin a piecť na plechu (vyložený peč. papierom) 20-25 minút.
Toť vsjo. Neviem, prečo som ho nemala ako na obrázku. Recept je z knihy Maso z edície Apetit. Je aj na internete - spolu s tou nešťastnou sviečkovou. :D Síce je to písané inakšie ako v knihe, ale gro ostalo zachované.
Tak! Som zvedavá, kedy sa zase odvážim piecť. :)))

Do pečenia, do varenia, do písania!

2 komentáre:

  1. Majo když ti chutnal celý plech, tak to pekařka jsi dobrá! A nechala jsi něco manžílkovi???

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Heh, čo Ty vieš. Možno som bola len hladná. :D
      Ale neboj, nechala som mu. Zajtra určite bude pýtať dáky mls. Tak som zvedavá, či mu to bude stačiť. :)))

      Odstrániť

Ďakujem za návštevu, milé slovo a prajem príjemný čas. :)