nedeľa 26. októbra 2014

Pokusné pečenie

zo zvyšných bielkov (ešte z februára - márnosť šedivá, čo som vypekala? :-o) nedopadlo dobre.

Vďaka Ajkiným odkazom pod minulým príspevkom som si našla na internete recept na pusinky s ovsenými vločkami. Reku, paráda, skúsim niečo nové. Bielka v mrazáku strašili už od februára, takže recept sa zdal byť veľmi vhodný - kokosové sú také vianočné a do vianoc by ešte nevydržali. :)
No ale čo ja, znalec kuchynský. A alergik k tomu. V recepise som orechy nahradila ďalšími vločkami, lebo som sa predsa niekde dočítala, že opražené vločky chutia po orechoch. :) Tým však moje trampoty neskončili.
Zabudla som si pred prípravou prečítať, že sa majú pražiť na troche oleja. Tak som prvú časť pražila bez oleja. (Rozdelila som si to, keďže Marcela z blogu Pradobroty písala, že zmesi vločiek a orechov bolo na panvici pre 3 bielka dosť a šlo to pomaly. A ja som mala bielok 5!) Ale to bolo asi jedno, lebo 5 lyžíc na druhú váčku bolo aj tak žalostne primálo. Olej sa kamsi zapotrošil. :-o No nič to. Nechala som vločky vločkami a venovala sa Kvetinke, ktorá pečeniu ešte asi nerozumie a nedala si vysvetliť, že by mi to prihorelo a musím to dokončiť. (Ako budem prevádzkovať vianočné pečenie??? To si asi bude muž musieť vziať voľno. :D Alebo budem ťahať nočné.) Napokon, aj tak to muselo vychladnúť. Len škoda, že chuť po orieškoch bola asi ešte pred dverami. Zato chuť po spálenine sa na panvičku vkrádala pomaly ale isto.
Druhý problém bol v bielkach. Bolo ich 5. A ktovie ako dlho by ich bolo treba šľahať do tuha. Viem asi zhruba popamäti, ako vyzerá tuhý sneh (nie je všetko tuhé, čo sa nehýbe), ale...môže byť problém v tom, že neviem odhadnúť, kedy pridať rýchlosť? Alebo je problém v tom, že maximálny počet bielkov je 4. :D Budem sa tváriť, že B je správna možnosť a nie je chyba vo mne. Sneh extra tuhý nebol, ale hlavne že držal pokope. Tak som pridala cukor, čím pekne spľasol, ale zase vytvoril krásne lesklý efekt a môj kúštik estetického cítenia bol chvíľku spokojný. :))) Potom som tam primiešala vločky, vytvorila kôpky a strčila do rúry. Nech sa pečú. A piekla som ich tak dlho, ako bolo uvedené, lebo bez tak neviem rozoznať, kedy to hotové je abo to mám ešte chvilinku nechať. (A ako sa poznám, z chvíľočky by bola chvíľa a pusinkám by bol koniec.) Po vytiahnutí jedného plechu som tam strčila hneď druhý a nedočkavo sa vrhla na skúšobnú vzorku. Ledva stihla trochu vychladnúť. Inak by som až do zajtra nemala chuť na nič alebo i na všetko, lebo by som nič necítila.
Fotogenickejší druhý plech
Po upečení a ochutnaní. :)
Som na vine, že to nebolo nič extra??? :)))

Suma sumárum: za mňa nula bodov, ostanem verná kokoskám, prípadne to bude chieť nejakú obmenu -prídavok čohosi fajnového. Hrozienka? ORIEŠKY?? :D
Už som len zvedavá, čo na to muž. No mohla by som sa staviť, že on bude rád, že má čo maškrtiť a sťažovať si veľmi nebude. :D Ak áno, KTO to všetko zje???

Majte sa pekne!

4 komentáre:

  1. Ale neboj, ono se to sní:-) A kdyby ne, udělej z toho čokoládové hrudky .... rozsekej ty pusinky nadrobno, přidej rozinky, sušené ovoce, kokos a další dobroty .... všechno smíchej s rozehřátou čokoládou, udělej hrudky a nech ztuhnout:-))) U nás mají tohle cukroví (vyrobené z různého nepovedeného a rozlámaného cukroví) nejradši:-)))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak snáď to nebude potrebné. Uvidíme. Muž je doma, tak číham na jeho mlsnú. :D Dík však za nápad. Už toľkokrát som sa ho dozvedela, ale furt na neho zabúdam. :)))

      Odstrániť
  2. Majko, moc děkuji za návštěvu na mém blogu.
    Jinak máš vypravěčský talent, pobavila jsem se.
    Přeji hezký den, Helena

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za návštevu, milé slovo a prajem príjemný čas. :)